Сторінка 2 з 7
коп. сріблом з пуда, хоч хоч продавалася сіль з казенних запасів по 27 коп. сріблом за пуд. Власне, кожен мільйон пудів солі давав казні 250 тис. крб чистого прибутку. В той же час робітники за свою важку працю одержували копійки.
Згодом солевидобувні промисли перейшли до рук приватних підприємців.
Голод, хвороби підстерігали бідняцьке населення на кожному кроці. Але трудящі не мирились з таким становищем. У 60-х роках ХІХ століття селяни відмовились відбувати повинність підводами а також вимагали передати утримання сільської пошти за рахунок земського збору.
В 1878 році Тузли вже називалися посадом. Тут було 114 будинків, у яких мешкало 1274 жителі. Також було 4 вітряки і 6 шипків. Жителі посаду мали 300 голів великої рогатої худоби, 15 825 овець і 200 коней. Звичайно, що більшість цього поголів`я належала місцевим багатіям.
У середині 70-років ХІХ століття в посаді було двоє невеличких парафіяльних училищ.
Наприкінці XIX століття соляні промисли знову перейшли до казни. Незважаючи на деякий технічний прогрес у ряді промислових галузей, солевидобування вТузлах залишалося таким же примітивним, як і в першій половині ХІХ століття. Через наявність великої кількості вільних робочих рук, зокрема розорених селян Тузлів і сусідніх сіл, які шукали будь-якого заробітку, адміністрація промислу зовсім не дбала про полегшення людської праці.
Нелегко було й тим жителям, що займалися сільським господарством. Внаслідок класового розшарування чимало родин залишилося без землі. Щоб не вмерти з голоду, вони наймалися на соляний промисел.
Умови життя трудового населення були жахливими. Переважна більшість мешкала в глиняних хатах, т. зв. бурдейках. Під одною покрівлею було і житло господаря, і хлів та інші господарські приміщення. Вздовж оселі ставили невеликий навіс на дерев'яних або кам'яних підпорках, під яким восени сушили цибулю, кукурудзу, тютюн тощо. Помешкання мало чисту хату, або горницю, і чорну, де стояла ніч з лежанкою. Під глухою стіною, біля печі, лаштувався на стовпцях дерев'яний піл, трохи далі — стіл, під вікнами, вздовж стіни, дерев'яна лава, а в кутку, на стіні, висів мисник. В горниці теж був піл, або тапчан, стіл, під вікнами лава і скриня, в якій зберігалася одежа, взуття тощо. Житло на чорну і чисту хату ділили сіни і комора. Як правило, опалювалася, і тільки взимку, піч у чорній хаті. Освітлювалась хата каганцем. Гасовими лампами користувалися лише багатії. Вони жили в добротних кам'яних будинках під черепицею.
Одежа була домашнього виробництва: з грубого домотканого сукна шили верхній одяг, з полотна - спідній. Високі баранячі шапки носили взимку і влітку. Кожна селянська сім'я забезпечувала себе і взуттям, виготовляючи постоли з волової чи кінської шкіри. Звичайно, біднота і цього не мала в достатку. Тільки багатії купували шкіряне взуття, матерію та одяг у місті.
Хоч через важкі соціальні умови більшість селян залишалася неписьменною, проте набутий життєвий досвід з великою любов`ю к передався ними з покоління в покоління. Так, ткання сукна, килимів, налавників, доріжок, плетіння вовняних панчіх, вишивання сорочок, вичинювання шкур, виготовлення глиняного посуду - все це стало надбанням самодіяльності жителів Тузлів. Народна творчість знаходила своє відображення також у прикрасах жител та побутових речах, часто зберігаючи національний колорит. Так, українці і росіяни розмальовували фронтони будинків і загорожі півниками або квітами на білому фоні. Молдавани прикрашали хати и паркан біля воріт також квітами або деталями рослинного орнаменту.
Зберігав народ пісні, казки, перекази, героями яких були богатирі – борці за щастя народне. Наприклад, в українських, російських та молдавських
Дивиться також інші населені пункти цього району: